چگونگی برقراری ارتباط هنگام بروز موقعیت اضطراری

چگونگی برقراری ارتباط هنگام بروز موقعیت اضطراری
  • چگونه خانواده و دوستانم را از سلامت خود مطمئن کنم؟
  • آیا بستگان من ایمن هستند؟
  • چه چیزهایی را لازم است بدانم؟
  • با توجه به وابستگی روز افزون به فن‌آوری‌های جدید، باید مطمئن شویم که هنگام بروز سانحه می‌توانیم از دستگاه‌های الکترونیکی استفاده کنیم.
  • برای برقراری ارتباط “قبل، حین و پس “از بروز یک موقعیت اضطراری، بایدها و نبایدهای زیر را مد‌نظر داشته باشید:

 

بایدها

  • برای آگاهی از خبرها و اطلاعات مربوط به حادثه که از جانب مسئولین ارائه می‌شود، از اخبار رادیو و تلویزیون و یا شبکه‌های اجتماعی رسمی و معتبر استفاده کنید.
  • اطمینان حاصل کنید که تمامی وسایل الکترونیک شما همیشه شارژ داشته و باطری‌های اضافی هم در دسترس باشد.
  • در دفترچه تلفن همراه خود، فهرستی از شماره‌های اضطراری ذخیره کنید.
  • اطمینان حاصل کنید که تمامی اعضای خانواده، شماره تلفن‌ها ضروری را داشته و قادر به استفاده از امکانات گوشی هستند.
  • به طور مرتب اخبار رادیو و تلویزیون و شبکه‌های اجتماعی رسمی و معتبر را پیگیری کنید، تا از آخرین اطلاعات آگاه شوید.
  • گوشی تلفن، تبلت، لپ‌تاپ، باتری، و شارژر را در یک محل خشک قابل دسترسی نگهدارید.
  • همیشه یک تلفن ثابت (غیربرقی) نیز متصل به پریز تلفن داشته باشید، تا در صورت قطع برق، بتوانید از آن استفاده کنید .
  • برای تماس ضروری متناسب با نوع مخاطره با شماره‌های آتش‌نشانی، اورژانس و هلال‌احمر تماس بگیرید.
  • برای رسیدن به بستگان یا دوستان خود از پیام کوتاه، ایمیل یا شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید.
  • برای اطلاع‌رسانی در مورد وضعیت خود یا جستجوی دیگران با هلال احمر یا سازمان‌های امدادی دیگرتماس بگیرید.

نبایدها

  • نباید تصور کنید که قطع برق به معنی قطع اینترنت است.
  • نباید اجازه دهید که مخزن سوخت ماشین‌تان خالی بشود. (ممکن است برای روشن نگه داشتن وسایل برقی خود به شارژ ماشین نیاز داشته باشید.)
  • نباید فراموش کنید که شماره‌های ضروری را در تلفن خود ذخیره کنید.
  • نباید صبر کنید تا یک حادثه یا موقعیت اضطراری اتفاق بیافتد و پس از آن برای به فکر ذخیره‌های شماره‌های ضروری باشید.
  • نباید به آدرس ایمیل‌های غیر معتبر و ناشناس تکیه کنید.
  • نباید به طور مرتب ( پشت سر هم ) سعی کنید با یک شماره تلفن تماس بگیرید. (بین هر تماس ۱۰ ثانیه صبر کنید.)
  • نباید انتظار داشته باشید که با وجود قطع برق، منشی تلفنی دستگاه جوابگو باشد.
  • نباید با تماس‌های غیر ضروری، بازی، تماشای فیلم، و… شارژ گوشی خود را خالی کنید.
  • نباید به تلفن بی سیم یا ماهواره‌ای متکی باشید.
  • نباید سعی کنید به اورژانس یا هر شماره ضروری دیگر پیام تصویری بزنید.
  • نباید تماس‌های طولانی بگیرید. (تنها به انتقال اطلاعات ضروری بسنده کنید.)
  • نباید فراموش کنید که اطلاعات خبری سازمان‌های مربوط (هلال‌احمر، اورژانس و …)را چک کنید.
اشتراک گذاری
(3 رأی, میانگین: 3٫33 از 5)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با ما

پشتیبان، آنلاین نیست. لطفاً پیغام بگذراید.

خوش‌آمدید. لطفاً سوالتان را بفرمایید.

برای ورود دکمه را فشار دهید